Afdelinger i Rodebutikken

tirsdag den 14. maj 2013

Så letter jeg anker

lige om lidt i hvert fald. Og faktisk skal vi flyve. Men alligevel. Jeg skal til Bornholm. Og møde Bornholmerens ophav. På den onde klinge.
Vi flyver fredag formiddag, og kommer hjem mandag aften. Efter at have mødt, mor, far, søstre, tanter og onkler, venner, forældres venner og dertilhørende børn. På samme tid.

Bliver en lille smule forpustet ved tanken. Men glæder mig også meget til at være sammen med Bornholmeren på udebane. Han har lovet at tage mig med rundt på øen, og vise mig sit barndomshood. Og så forestiller jeg mig, at vi skal have hed og romantisk sex i de lune sommeraftener i annekset, hvor vi skal sove.

Det skal nok blive helt godt. Hvis jeg forstår noget som helst af hvad de siger. Ellers må jeg jo gå all-in på smil-og-nik-metoden.

// Over and Out

9 kommentarer:

  1. Hvor lyder det hyggeligt! Håber I får en dejlig ferie og alle de idyliske forestillinger kommer til virkelighed B-)
    Ellers er der nok et kosteskab du kan gemme dig i, og rødvin at finde i den lokale. Er sikker på, det nok skal blive godt.
    God ferie!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Ja, jeg satser på at rødvin kan redde mig hvis alt andet sejler. Det kan redde det meste.

      Slet
  2. Bælle betyder børn! Det er det eneste bornholmske, jeg kan...

    SvarSlet
  3. Så jeg skal gå mere eller mindre i panik hvis nogen spørger om vi snart skal ha' bælle?
    Rart at vide, da jeg da sagtens kunne se mig selv svare stort ja tak, i troen om at det havde noget med alkohol at gøre.

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt forstå at det virker overvældende at møde hele flokken på én gang. Men jeg tænker at det faktisk kan være fint nok, for så er fokus ikke på dig konstant, som det jo ellers ville være hvis det kun var jer og svigermekanikken.

    Husk at smile, og grine af faderens, onkelens, forældrenes vens dårlige tøhø-jokes, så går det ganske glat! (Hvad sker der iøvrigt for at midaldrende mænd ALLE SAMMEN fortæller de jokes?!) :)

    God tur, jeg håber den bliver fantastisk!

    SvarSlet
  5. Det lyder godt nok en smule overvældende!
    Men se det på den positive side, så er det overstået på en gang! Og det er forhåbentlig en glædelig anledning. :)
    Min fætters kæreste mødte hele den pukkelryggede familie til min farmors begravelse.. Hun havde kun mødt den nære familie én gang før. Og det gik alligevel meget godt, så det skal nok gå.

    Jeg sender al god karma mod Bornholm i weekenden!

    SvarSlet
  6. Sådan helt off-topic, jeg kan ikke helt finde ud af om det bare er min der ikke kan finde nogle af de nye ting inde på Woman, men det sidste indlæg jeg kan se fra dig derinde er fra den 18/3? Findes der noget nyere derinde? Det er sikkert bare mig der ikke kan finde rundt :)

    God ferie!

    SvarSlet
  7. Hvad blev der af indlægget om penge til en housewarming?

    SvarSlet
  8. Hva' så, Rode ... Har du fået taget Bornholms uskyld ? ;-)

    / Maria

    SvarSlet