Afdelinger i Rodebutikken

mandag den 1. oktober 2012

awkward moment, october issue

For helvede.

Det sker jo altid for mig!

Sagen er den, at jeg da jeg fyldte 23 år for nyligt, modtog et brev med tilbud om undersøgelse for celleforandringer i livmoderen. Fair n' square, tænker jeg; jeg skal da ikke have kræft, så mig afsted til lægen i et ruf.

Det var jeg så idag. Med stængerne i vejret og frøken F helt og aldeles blotlagt for min leverpostejsfarvede, rød/lilla/brun-kombinerede sweater-bærende page af en kvindelig læge. Vi kan ligeså godt få det sagt. Det er fanme ikke det rene bolche og tivoli at ligge dér, med sus under ballerne og en pandelampe så langt oppe i kanalen at man nærmest kan smage den. Så det handlede for mig bare om at få det overstået og komme ud og trøsteshoppe (fordi det hjælper altid. Det er nærmest en forudsætning efter den slags mandags-ubehageligheder).

Anyways, så ligger man trods alt dér og prøver at gøre sig så anonym og usynlig som muligt, mens man håber at hun over aftensmaden i aften hjemme hos hr. Leverpostej i gul/brun/grøn-kombinationssweater, deler ens flabber og folder, og at man i øvrigt ikke skal se hverken hende eller stigbøjlerne igen foreløbig.

Fik det overstået, og kunne nærmest ikke komme hurtigt nok forbi gamle fru Larsen i intimt/akavat sammenstød i gangen mellem venteværelse og toilet (der er ca. 10x10 cm at manøvre rundt på, og fru Larsen er ikke en lille dame).
Hjulede afsted mod Baresso og støttekaffe sammen med veninden, inden jeg måtte dulme nerver og lægeoplevelser i ILVA og IKEA.

Gik fint. Alt i skønneste orden (fornemmer I at der skal ske noget nu?) I har helt ret. Jeg er jo for helvede mig, og det er da også naivt at tro at jeg kan have f**king 3000 kvm møbel/krydsfinér/duftlys-pakkede, 1.dag-i-måneden-stop-fyldte mega IKEA for mig selv.
Hvem står dér, lige midt i skrivebordsafdelingen, midt i dybe overvejelser om røde eller sorte bordben?

Oh yeah that's right.

Min læge. Som i, "jeg har her til morgen, og har derfor i frisk erindring, rodet ti cm oppe i din fødekanal, set dig og dine nedre dele ubarberede (nårh ja, nåede det ikke lige, vel. Havde derfor stik/skægpest fremkaldende underlivsfrisure. På den grimme måde), og dermed set dig fuldstændig exposed" lægen.

Jamen hvorfor sker det?!

Påbegynder 400 meterløb ud gennem køkkenafdelingen, mens potter, pander og skrigende unger + dertilhørende mødre må springe for livet for ikke at blive nedtrampet af ydmyget 23-årig med selvlysende, fyldt ikeapose over skulderen, og ekstremt forvirret kæreste vedhæftet højre hånd.
Stoppede først halvt inde i sengeafdelingen, og måtte tage et hvil i "Oppdal" sengestel inden jeg kunne forsætte.
Helt ærligt. What the f**k are the odds?? 1: 376540. Mindst.

Når hvilepuls omkring pudeafdelingen nede i stueetagen, og har faktisk helt genvundet gejsten ved gulvtæpperne, da hun fanme, ud af det blå, dukker op blandt gardinstænger og rullegardiner i sart beige. Må endnu en gang løfte Handy fra gulvet, og i endnu et BS-lignende militærforhindringsløb søge dækning i badeværelse + tilbehør. Meget passende, siden jeg følte at mit liv pt. var noget lort.

Endte med at købe for 682 kr. feel-good, bare for at krise-hjælpe mig selv gennem situationen.

Nu forskanser jeg mig i downtown Husum, og kommer IKKE ud før jeg har skiftet læge.
Kan man gøre det på borger.dk, og godtager de skiftet hvis man fortæller om IKEA-krisen?

// Over and Out

11 kommentarer:

  1. Du skriver simpelthen så godt!
    En fryd at læse om... på den der jeg-føler-med-dig måden. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er glad for at det kan bringe glæde - på den tå-krummende måde.

      Slet
  2. Don't worry, min mor er læge og hun har set ALT (og mener ALT), og hun ville fx aldrig tænke underligt over at se sine patienter, selvom hun jo kender hele deres journal. Læger ser vitterligt så mange patienter og så mange sygdomme, så dit er skam intet at skamme sig over. Jeg har været lægesekretær og trust me, folk fortæller dig de mest intime ting, så man er så hærdet efter et stykke tid, at intet gør en forlegen! Det var godt, at det dog gik godt hos lægen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de beroligende ord. Når man kommer som helt almindelig ser-ikke-kønsdele-under-lup-til-hverdag-person, så er det altså lidt voldsomt at se sin læge blandt gryder og lamelgardiner.

      Kh Rodebutikken

      Slet
  3. Kan ikke fatte af IKEA's trøsteri skulle ødelægges af Kussekonen. ØV!

    SvarSlet
    Svar
    1. I know! Er dog glad for mine ting alligevel. Hjalp lidt.

      Slet
  4. Jeg er faktisk ikke sikker på at jeg ville kunne genkende min læge hvis jeg mødte hende i Ikea...

    SvarSlet
    Svar
    1. Really?! Åh kan genkende den page på lang afstand.. Det er jo fanme kun den man kan se når hun først dykker ned mellem lårene!

      Slet
    2. Haha - jeg tror altid jeg kigger væk når hun er dernede...
      Og så er hun bare så anonym. Eller, det synes jeg egentlig også om min tidligere læge, så måske er det bare sådan et praktisk filter jeg pakker dem ind i?!

      Slet
  5. Hahaha hvor er du sød Rodebutik :D

    Da jeg var gravid, var mit underliv en banegård så jeg er kureret for skrækken :D

    Så havde samme IKEA-scenarie udspillet sig i mit liv, ville det nok være min læge der flygtede gennem afdelingerne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja det er rigtig - du har vist taget din del.

      Hahahahahahaha! :D

      Kh

      Slet